söndag, november 30, 2008

Första julbordet avklarat

Gårdagen spenderades på Western Farm i Boden, med julshow, julbord och tjurridning. Inte för att jag satte mig på tjuren, men jag psykade D tillräckligt för att han skulle försöka, och trots att han förmodligen har blåmärken lite här och där idag, så var det värt tjatet att få honom att ställa upp. Han satt kvar längst av alla, precis som jag gissade att han skulle göra. Det är inte utan att jag blir löjligt stolt. Jag tänker att sådant regnar av sig lite på mig också eftersom jag är gift med människan. Jag gillar att vara fjortiskär och imponerad av min man.

Hursomhelst var showen bra, och jag som redan var förkyld sedan innan, har knappt någon röst alls idag.
Jag var spiknykter och körde bil hem så vi slapp ta bussen. Som vanligt var det otroligt kul att se hur andra söp till och dansade vingligt på borden. Ingen från D:s företag släppte lös, men det fanns andra företag där, vars anställda säkert har fångats på både ett och annat mindre smickrande foto, avslöjande nog att användas till kraftig utpressning.
Det mest förvånande var att se att så många 40+ kvinnor villigt satte sig på den mekaniska tjuren för en ridtur, trots kortkort kjol/klänning så trosorna lyste vita och blommiga i grenen genom strumbyxorna varje varv som tjuren tog. Det hela avslutades i regel med en pose med ett ben spretande åt vardera håll och kjolen uppdragen i midjan vid landningen på madrassen. Obetalbart.

Idag är det skyltsöndag och än så länge är ungarna utackorderade hos mormor och farmor.
D passar på att ha sovmorgon och försöker ta igen de senaste två årens förlorade sömn, men jag är vaken och tänker utnyttja den här sovmorgonen till att städa och pynta så det glöder i fingrarna. Iallafall gör jag ett tappert försök till pyntning mellan turerna till toan för att spotta upp alla vidriga sega slemklumpar som verkar hålla sig fast i luftstrupen med näbbar och klor. Det är ett under att det går att andas alls med tanke på vad som produceras i min hals. Det är inte vackert vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar