onsdag, november 26, 2008

Halleluja

Sagt och gjort.
Igårkväll baxade vi spjälsängen från vårt sovrum in till Storebrors rum.
Storebror fick flytta in tillfälligt på golvet hos Storasyster.
Efter lite skrik och protester vid läggdags så somnade lillmonstret, och sov sedan hela natten tills jag väckte honom kvart över sju.
Alla utom jag har sovit hela natten igenom.
Jag tänkte gnälla på ont i halsen, lite hosta och att jag är lite däbbd i däsan, och att jag har vaknat med jämna mellanrum i tron att ungen är död eftersom det har varit för tyst, jämfört med vad jag är van med, men med tanke på att ingenting annat än jag själv har väckt mig i natt så säger jag bara; Halleluja och praise the john blund och egetrumgudarna.
Och snälla, snälla låt honom fortsätta sova hela natten i fortsättningen också.
Amen.

1 kommentar: