torsdag, november 13, 2008

You can check in any time you like, but you can never leave

Jag läser på Millas blogg att hon skall till IKEA och gå igenom varuhuset på en timma.

HAHAHAHAHAHA!

Om Milla är det minsta lik mig så är det ett ungefär lika troligt scenario som att prinsessan Viktoria får barn utom äktenskapet. Jag menar, det skulle kunna hända rent teoretiskt... men bara i fablernas värld.

Den enda människan jag känner som faktiskt lyckats med konststycket att gå igenom hela IKEA:s varuhus på mindre än en timma utan att spendera minsta lilla öre på en endaste pryl är min Mamma.
-"Jag fattar inte tjusningen med det här stället. Det är bara en massa skräp. Jag behöver verkligen ingenting härifrån". Sa hon med eftertryck när jag ringde henne för ett par veckor sedan och hon för första gången i sitt liv stannat till på IKEA på väg hem från min moster i Finland.

Själv har jag ett typiskt IKEA-hem. I snitt åtta av tio prylar i varje rum är från IKEA.

5 kommentarer:

  1. Anonym14:51

    Det är snålt att man bara kan lämna in ungarna i lekparken på ikea i bara 1 timme. Herregud, man hinner ju inte handla nåt! Vill de inte sälja undrar man ju?

    SvaraRadera
  2. Leen: jag håller med. Man hinner inte ens gå igenom affären promenadtakt på den tiden.

    SvaraRadera
  3. hahha, maken min gör allt för att slippa men ibland får han åka för enstaka (tunga) punktinsatser. Då kollar han upp var sakerna finns, går in genom kassorna, tar det han ska (inget annat!), betalar och går ut. Men oftast erbjuder han sig att vara hundvakt åt gamla grannen så hon hänger med mig istället.

    SvaraRadera
  4. hahha, maken min gör allt för att slippa men ibland får han åka för enstaka (tunga) punktinsatser. Då kollar han upp var sakerna finns, går in genom kassorna, tar det han ska (inget annat!), betalar och går ut. Men oftast erbjuder han sig att vara hundvakt åt gamla grannen så hon hänger med mig istället.

    SvaraRadera
  5. Anonym11:02

    Jag fixade det! :)

    /milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar

    SvaraRadera