söndag, november 09, 2008

Wanted


J
ahaja.
Wanted stod på menyn ikväll.
Fy satan vilken dålig rulle. Jag känner mig nästan blåst på ett par timmar av mitt liv.
Okej. Specialeffekterna var riktigt bra, men det spelar ingen roll hur bra specialeffekterna är om inte storyn håller.
Jag känner mig dessutom otroligt less på filmer där Angelina går omkring och ser vacker ut med lite överlägsen cool min och med ett automatvapen i sina på tok för magra armar (som i Lara Croft Tomb Raider, Mr & Mrs Smith, Gone in 60 seconds). Som actionhjältinna krävs väl ändå lite muskler. Att vara stenhård och ha armar som Posh Beckham funkar inte.

Bara en helt vanlig arbetsklädsel en helt vanlig dag på jobbet. I tuffa arbetsmiljöer som dessa, där det krävs att man hänger ut genom vindrutan på bilar i extremt hög fart och skjuter vilt omkring sig, är den perfekta skyddsklädseln självfallet sexig vit klänning och foträta stilettklackar.

Morgan Freeman lider lite av samma problem. Han har gjort alldeles för många roller i exakt samma kategori som rollen han spelar i Wanted. Det blir bara tråkigt och förutsägbart.

Trots alla fantastiska specialeffekter, allt blod och allt splatter, blir jag inte särskilt engegerad eller medryckt. Det bästa med den här filmen är trailen. Även om den visade för mycket (som vanligt då) så fick den mig intresserad av filmen.
Tyvärr var det falsk marknadsföring.

Wanted är som en mix av Matrix och Bourne, med gigantisk budget för effekter, men utan minsta trovärdighet.
Ledsen Angelina och gänget. Betyget blir en stark I (av IIIII möjliga).

2 kommentarer:

  1. Here here.

    'The loom of faith'(ellervaddennuhette) HAHAHAHAHAHAHA.

    SvaraRadera
  2. terése: Exakt!! HAHAHAHA!

    SvaraRadera