onsdag, november 12, 2008

Varken inkompetent eller osocial

Att söka jobb och vara sjukskriven är ett heltidsjobb i sig.
Igår pilade jag omkring i stan som en skållad råtta mellan olika ställen för att skaffa intyg, lämna intyg och däremellan försöka fixa ett jobb.

Jösses vad jag vill börja jobba nu.
Det är så illa att jag till och med tittade lite trånande på arbetsförmedlingen på det utlysta jobbet som a-kassehandläggare. Försökte intyga mig själv att det kanske är kul... att få betalt iallafall... eller nåt. Jag som varken är intresserad eller kvalificerad för det jobbet egentligen.
Men jag kanske har något annat på gång. Åtminstone har jag inspiration och energi nog för att söka jobb.

Veckans uppdrag för Ina är helt enkelt att klappa mig själv på ryggen och försöka växa lite i allt det som är jag.
Jag kan jävligt mycket saker, jävligt bra och jag är bra på att prata och träffa nya människor. Vågar jag bara vara mig själv och låta alla potentiella arbetsgivare se det, så måste det väl ändå finnas någon som kan se att jag har något vettigt att erbjuda. Särskilt med tanke på att det finns så många inkompetenta osociala idioter därute som har både anställning och lön.
Kan de, så kan jag.
Goddamit.

4 kommentarer:

  1. Heja!

    Nej man vill aldrig anställa nån som "kan allt" redan - för såna finns inte.

    Däremot vill man gärna anställa nån som har lite initiativkraft och skärpa (the holy graal som arbetsgivare) och som man vet fixar det mesta inom nån månad efter rätt träning.

    Tycker du ska fokusera på lokaltidningen, fotografer, reklambyråer, kursverksamhets-organisationer. Även om jobbet gäller reception/assistent/administratör.
    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt! Klart du kommer att få ett jobb. Jag hyser inga tvivel om det!

    Jag håller också tummarna.

    SvaraRadera
  3. Du kommer att få ett jobb. Men just nu verkar det lite torrt på arbetsmarkanden över huvudtaget.

    Jag söker också jobb i Luleå med ljus och lykta, man får nog ta vick på dagis till att börja med, för det finns alltid. Men jag skriver cv så det ryker och ska gå runt personligen, det tror jag leder till nåt till slut.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Katarina: Ja det är nog inte helt lätt att få jobb.
    Själv kan jag absolut inte jobba på dagis eller liknande. Så vad jag kan jobba med är ganska begränsat.
    Som tur är har jag rätt till lönebidrag, så förhoppningsvis blir det lite lättare då.

    SvaraRadera