onsdag, november 05, 2008

Portfolio hjälp!

Jag måste göra en portfolio på nätet.
Men hur fasen skall jag gå tillväga på bästa sätt?
Jag vill att det skall vara enkelt och stilrent, och inget jävla klickande fram och tillbaka. Jag hatar bildsidor där man skall klicka upp bilden och sedan klicka ner eller backa fram och tillbaka och scrolla hit och dit. Det skall vara lätt och användarvänligt, men översiktligt och med stora bilder kategoriserade.

Hmm...

Finns det någon som är duktig därute som kan hjälpa mig och peka mig i rätt riktning, så skulle jag bli evigt tacksam!

5 kommentarer:

  1. Anonym12:18

    När du nu är så himla duktig på tårtor och forgrafering och har så söta barn... jamen, saken är ju klar! Bli den nyaste Anne Geddes!
    Kombinera de tre och gör jättefina bilder. Till en tårtbok/kalasbok med din bästa tips för ett lyckat kalas. Tll inbjudningskort för barnkalas. Till en utställning (för att sälja konceptet mitt barn & födelsedagstårta vid X års ålder). Till konceptet mitt barns dop & tårta. Allt som är personligt inriktat tror jag uppskattas nu när alla är så ego :)
    Din vinnartårta är ju så fin och skulle göra succé i USA. Men även i Sverige förstås!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag är tyvärr inte heller bra på sånt. Men du kanske kunde kolla på någon webbutbildning om det finns nån elev som vill hjälpa dig? Med rätt person kan det bli kanonbra och inte så dyrt heller. De kan ju i sin tur använda din sajt i sin portfolio :-)

    SvaraRadera
  3. Du kan inte använda dig av Pixelpost då? Den är rätt fiffig. Såhär ser min fotodagbok ut men den har jag moddat rätt rejält. Finns massa andra teman.http://www.koala.nu/snapit/

    SvaraRadera
  4. Bloggformatet är jätteinne nu, många webbyråer använder det för sina egna portfolios. Enklast är väl om du gör en till "blogg" här, annars är Wordpress riktigt bra.

    SvaraRadera
  5. belle: jag tänkte också på blogg.. men då är det ju det att i det här formatet blir bilderna så små. Jag vill ha större bilder.

    Skall kolla upp Wordpress. Vore ju bra om man kunde välja själv formatet på bilderna. Typ 600x900 vore lagom.

    SvaraRadera