tisdag, januari 06, 2009

Jag vill ha sommar!

Två dagar kvar till skolan börjar igen för barnen.

Vilken skillnad det är på sommarlov och jullov.
På sommaren kan jag bara öppna dörren ut och så kan vi alla komma och gå som vi vill. Ibland är vi inne ibland är vi ute.

Nu gläntar vi bara på dörren ibland för att springa till den varma bilen, eller möjligen för att gå ut och kasta sopor. Vi sitter alla inne och snorar i kapp. Alltid är de någon som är för sjuk för att gå ut och att påstå att ungarna klättrar längs väggarna är en underdrift.
Den största delen av tiden går åt till att underhålla dem och hålla dem ifrån varandra så att de överlever den här dagen också.

Och så känner jag mig sjuk igen. Jag som precis hade värsta planerna på att faktiskt ta mig i kragen och ta mig till gymet idag.
Jo tjena.

Det är ungarnas fel. De är som vandrande pesthärdar här hemma. Snorar ner allt och alla, och ingen alcogel i världen kan stoppa en från att bli nersmittad och svag som Kristina från Dufvemåla på sin dödsbädd.
Jag tyar icke mera!

1 kommentar:

  1. Anonym11:57

    Har själv gått och fått älsklingens förkylning här nu, självklart lagom till man ska börja jobba igen i morgon...
    Men för din del borde det bli bättre när barnen kommer iväg till skolan igen så att du slipper ha dem klättrandes uppefter väggarna...

    Stor men snorig kram

    SvaraRadera