lördag, januari 10, 2009

Spritdimmorna ligger täta

Jag har använt alcogel i en sådan omfattning att rummet stinker värre än en finlandsfärja klockan fyra på morgonen.
Allt för att slippa bli smittad.

Men som att det hjälpte då.
Temperaturen uti kroppen är nu 39,3 grader and rising.

Sitter fullt påklädd med raggsockar, mjukisbrallor, munkjacka med huvan uppdragen, fleecemorgonrock och fingervantar och ändå har jag gåshud över hela kroppen för att jag fryser så förbaskat.

Dessutom hostar jag som en kol-patient.



Det enda positiva jag kan se med situationen är att jag slipper byta bajsblöjan som Lillebror just nu håller på att producera.

Det gäller att se livet från den ljusa sidan.
I alla fall tills ungarna också blir sjuka.

Tick-tack, tick-tack...

1 kommentar:

  1. Anonym13:12

    Fasen. När skiten är luftburen finns det ingen räddning. Inte ens alcogel?! Hur ska detta sluta...

    Krya på dig! :-)

    SvaraRadera