fredag, januari 30, 2009

Sova sova säng säng säng

Omedelbart när resten av familjen hade åkt till jobb/skola/dagis idag så gick jag raka vägen upp till sängen och kröp ner under täcket och sade godnatt till ett hyfsat mörkt rum med bara ljudet av ett knäppande element som en pytteliten störning.

Jag har sovit så dåligt de senaste nätterna, med rethosta som väcker både mig och maken, och tydligen har jag den senaste tiden snarkat som ett helt sågverk till den milda grad att min kära D i just detta nu förmodligen sitter på jobbet alldeles hålögd, med ryckningar i kroppen och undrar om han behöver ta in på hotell för att få sova tills han är utvilad.

Men nu är i alla fall jag utvilad!
Jag har sovit från morgonen fram till tolv och herregud vad jag behövde det.

Nu tänker jag dra fram dammsugaren och trasan och städa och röja upp lite inför helgen innan barnen slutar skolan och har sovit på dagis och det är dags att hämta hem dem. Det är nog första gången på länge som jag känner att jag orkar städa. Den där influensan var av den mest envisa, eländiga sort jag någonsin stött på. Fy tusan.

Är det förresten någon som minns den här?

2 kommentarer:

  1. åååh, nostalgitripp... jag minns :-)

    SvaraRadera
  2. jag minns också! och fastnade i alla andra klipp. t ex det från idrottsgalan. sjuuukt bra!

    tack för påminning!

    SvaraRadera