fredag, januari 09, 2009

R2D2 låten

Varje kväll när pojkarna går och lägger sig så läser vi saga och sjunger minst en sång var till dem.

Lillebror började för någon månad sedan kräva en helt ny låt.

-"Sjunga R2D2!"

Eeehh.... jahaa....

Varken jag eller maken hade någonsin hört talas om någon R2D2 låt, så vi fick hitta på.

Pappan sjunger: "R2D2, R2D2, R2D2, R2D2, R2D2...."

Min R2D2 låt går såhär:

"R2D2 var en liten robot
R2D2 han var vit och blå
R2D2 han hade en kompis
han som hette C3PO

R2D2 han var jätteglad
R2D2 han skratta' varje dag
R2D2 han var jättesnäll, och
R2D2 han somna' varje kväll

R2D2 var en liten robot
R2D2 han var vit och blå
R2D2 tyckte om att sova
R2D2 sa godnatt som så
godnatt, godnatt, godnatt
min skatt!"

Inte helt klockrena rim eller strofer om man säger så.
Men som tur är så bryr sig inte Lillebror om sådana saker av en hemmasnickrad sång improviserad sent på kvällen av en svårt trött mamma.

3 kommentarer:

  1. Den var bra!
    Är melodin lite robot-aktig/blipp-bloppig också?
    (så tänker jag mig den)

    SvaraRadera
  2. Anonym15:35

    Den var ju jätte fin för att vara en hemsnickrad på direkten.

    SvaraRadera
  3. Anonym17:26

    Vilken fin nattsång!
    Kram

    SvaraRadera