fredag, mars 13, 2009

I Just Died In Your Arms Tonight

Av någon outgrundlig anledning har jag hela kvällen gått omkring och sjungit på den här gamla dängan. Var kom den ifrån? Jag kan inte få den ur huvudet.



Jag får flash-backs till slutet av åttiotalet. Högstadiedisco på Tannavallen i Pajala. Förhoppningar i veckor innan om att få dansa tryckare igen med Stefan med de fina ljusblå ögonen i parallellklassen.

En gång fick jag dansa med honom. Vi gick i sjätte klass och vi hade disco i någon trång lokal på pensionat Holmhällar på skolresan till Gotland.
Tänk att jag minns det ögonblicket och den känslan fortfarande.

3 kommentarer:

  1. ooo ja den är härlig den

    SvaraRadera
  2. Det finns så många riktigt bra åttiotalsdängor som man nästan glömt bort. Man borde ta och leta upp lite gammal skåpmat och få lite liv i dem på nytt.

    SvaraRadera
  3. Anonym00:47

    Oj, våg efter våg av olyckliga kärleksminnen sköljer över mig.

    SvaraRadera