lördag, mars 07, 2009

Rätt man för rätt roll

Efter gårdagens heldag med slalom, köra hem femton mil med eld i baken för att hinna till teatern, komma två minuter sent, smyga in, hälla ut allt i fickan på golvet, råka låsa ute resten av familjen eftersom jag hade makens och mina egna husnycklar med mig till teatern, samt käka nachochips på puben till middag eftersom jag inte hann äta innan teatern, så var det otroligt skönt att idag bara sova, glo på TV och läsa i min bok precis hela dagen.

Boken jag läser nu är New Moon, det vill säga uppföljaren till Twilight. Jag är helt uppslukad igen. Jag gillar verkligen Stephenie Meyers vampyrer. Underbara.
Jag såg förresten filmen Twilight häromdagen och även om boken är mycket bättre så är det roligt att se karaktärerna få liv.
Jag trodde faktiskt att jag skulle bli besviken på Edward i filmen med tanke på hur han är beskriven i boken som så otroligt vacker och perfekt, men Robert Pattison är helt perfekt i rollen. People Magazine hade helt rätt i att ha med honom i sin lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar