torsdag, juli 28, 2005

Handlandets dilemma

Att åka till affären och handla "lite snabbt" det existerar nästan inte i min värld. Hur lite jag än skall handla och hur mycket listor jag än skriver så tar det evigheter att gå igenom matbutiken och samla in allt.

Jag försöker att sluta ta en korg när jag handlar, för det minskar inte mängden mat ett dugg. Istället för att handla lagom mycket som får plats, så packar jag den överfull och släpar omkring den i butiken och svär inombords för att det är så helvetes tungt och jag får ont i ryggen (skitsmart, eller hur). Så nu tar jag vagnar. Och i de får det plats en massa saker som jag både behöver och inte behöver. Det ser sällan ut som så mycket i den jättelika nästintill bottenlösa vagnen, men när jag kommer till kassan och får packa varorna i minst 6-8 kassar så känns det inte som så lite längre. Som mest har jag handlat 16 fulla matkassar att släpa hem.



Imorgon åker vi till stugan på ön. Stortjejen skall ta med sig en killkompis som sällskap över helgen, men i övrigt blir det bara familjen.

Bara nu vädret håller i sig. Jag längtar mig sjuk efter att bada vedbastu och tvätta håret i havet. Här är vattnet i skärgården bara bräckt, så det smakar inte ens salt. Lite unket bara, vilket jag erfor när jag skulle svepa ett glas saft och av gammal vana blandade ur kranen. Jag rekommenderar ingen att prova. Uäck!




Nu måste jag packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar