tisdag, juli 12, 2005

Hemma igen

Hemma igen. Skönt!
Marknaden var trevlig som vanligt. Men det var väldigt varmt och mycket folk.


Vi åkte på lördag och svettades nästan bort i bilen som visserligen tar oss fram bra nog men saknar både vettig stereo och AC. Inte för att "Sommar"-programmet på P1 var något att hänga i julgranen direkt. Sämre musikval har jag aldrig hört. Jag försökte slå på kanalen många gånger men varje gång var det antingen otroligt tråkigt prat eller framförallt; så jävla dålig musik. Så sorry; Lena Andersson, men det var bara för tråkigt att uthärda.

Vi kom iallafall fram till under resan att vi definitivt behöver köpa en ny bil (läs: bättre begagnad).



Väl framme hann vi gå på markanden en halvtimma ungefär innan den stängde för dagen, och sedan efter middag hos mamma så gick vi till P med familj och hälsade på resten av kvällen. Det var jättekul att äntligen träffa henne och få se en lite glimt av hennes söta dotter. Så ljuvligt med bebisar! Jag och sambon satt och fnissade igenkännande medan P och N försökte få dottern att somna om. Det är inte klokt vad fort man glömmer hur jobbigt det var med dessa vaknätter, eller tur är väl det, för annars skulle det definitivt inte bli några fler bebisar gjorda.

Vi bjöds på god glass, ett helt lass med onyttiga förrädiskt goda ostbågar och alkoholfri cider och på TVn halvtittade vi på Iron Maidens konsert som av någon anledning var utan ljud bra länge.


Fortfarande har jag svårt att förstå vad som fick SVT att välja att visa Iron Maiden live. Tänk er själva hur pratet kan ha gått i konferensrummet på SVT;

"ja.. om vi skulle ta och visa en live-konsert i år?"

"Ja det låter som en jättebra idé! Vad är det för artister som kommer till Sverige i år?

"Jag tyckte jag såg att Iron Maiden skulle spela i sommar på Ullevi"

"Men det låter som en fantastisk idé!, Det går ju hem i folkhemmen. Alla tycker väl om Iron Maiden!?"

Eller?....



Söndag gick vi på markanden hela dagen i omgångar. Jag tyckte mig se några eventuellt bekanta ansikten, men alla har blivit så mycket äldre så jag kunde faktiskt inte säga säkert. Jag såg en snabb glimt av en av mina gamla klasskompisar däremot. Förutom att hon såg äldre ut och hade barnvagn så var hon sig precis lik. Ingen jag umgicks med eftersom hon ofta var jävligt elak mot mig, så jag gick förbi och hoppades att om hon mot förmodan såg mig åtminstone inte skulle tänka på att jag gått upp i vikt (vilket jag definitivt hade tänkt på om det var hon som gick förbi och hade gått upp i vikt. Men hon var givetvis lika smal som när hon var 15. hrmmfffpptfft.).

Jag köpte iallafall ett par mjuka träskor, vilket jag är jättenöjd över eftersom jag nu slipper låna sambons. En påse samiskt bröd som är så otroligt gott, och en påse färska munkar så var dagen gjord.



Idag åkte vi hem igen till stan. Stannade i stugan i Finland ett tag och klippte gräsmattan och fixade "till salu" skyltar att sätta upp utanför. Lyssnade på "Sommar" i bilen med Maria Blom. Hon var verkligen rolig och intressant att lyssna på. Jättekul!



Jag fick ont i ryggen igen i stugan. Jag gjorde inget särskilt alls, men jag antar att det var kombinationen att ha sovit dåligt i en främmande säng och sen att jag skulle greja med skyltarna, för helt plötsligt så gjorde det bara jävligt ont i svanken igen.

Nu ska jag försöka bli bättre, det är det enda som är viktigt. Det är så skönt att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar