lördag, juli 02, 2005

Myggrapport

Hemma igen från stugan. Är så jäkla däbbd i nädan!
Förbaskade förkylning.



Är hemma och vänder. Har varit tre dagar i stugan. Underbart väder; solsken och varma dagar. Men så kom den här förbaskade förkylningen. Slog till som en slägga igårkväll så jag har knappt sovit något inatt.

Dessutom vaknade jag flera gånger av ett tydligt irriterande "iii..iiiiii..iiIIIIiii..", och så blev jag stucken. Förbaskade mygg. De tar sig in precis överallt.

I år är det dessutom extra många mygg. Det brukar vara få mygg i stugan vanligtvis, men nu svärmar de överallt.

Satt i bastun igårkväll och tittade ut genom fönstret och såg myggsvärmen flyga utanför och titta in och bara vänta på att jag skulle sticka ut nunan genom dörren. Men jag skyndade mig så de hann inte sticka mig då, men de tog igen det inatt. Nu har jag myggbett som kliar precis överallt. Värst är betten på tårna.



Nu ska jag gå och sova och kurera mig så jag orkar vara med imorgon när de har lovat 25 grader varmt i skuggan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar