lördag, juni 17, 2006

Avstressad

Shit vad gröna fingrar jag har då. Helt plötsligt är det den 17 juni och jag kommer på att jag faktiskt inte har vattnat mina perenner ute en enda gång ännu. Dessutom har det ju inte direkt regnat på dem heller. De var lite ledsna. Nu jäklar har jag vattnat så de badar.



Vi har varit ut till stugan i skärgården idag. Jag glömde ta med både min bok, och sandpapper till att fixa de gamla slitna högklackade träskorna, så jag insåg när jag kommit ut att det inte fanns något annat att göra än... ingenting faktiskt. Så jag har tillbringat dagen därute med att först sova på stranden och sen sova på en madrass på altanen. Jag tror faktiskt att jag verkligen behövde få vara helt sysslolös några timmar.



Innan jag åkte ut hann jag en sväng till stan. Köpte resten av allt tyg jag behöver till brudklänningen, och sen på väg till bilen slank jag in på en skoaffär och hittade skorna jag hade kikat på tidigare som nu var på rea. Så de köpte jag på stört. Nu fick jag brudskor att ha på kvällen för bara 275 kr. Det tyckte jag var ganska bra.



Nu ska jag sy.

1 kommentar:

  1. Anonym14:11

    En dags sysslolöshet är bra för både kropp och själ!

    SvaraRadera