onsdag, juni 14, 2006

Lite besatt

Jag kollar min mail ungefär hundra gånger om dagen känns det som. Kollar min inbox och går in på webmailen för att leta bland junk-mailen i jakt på svar på bröllopsinbjudan. Visserligen är det två dagar kvar tills vårt o.s.a datum går ut, men ändå. Måste folk vänta till sista sekunden innan de svarar? och då menar jag svar i stil med: "ja, jag kommer" eller "nej, jag kommer inte", och inte "jag kanske kommer eventuellt", för då vet vi ju fortfarande inte om gästen i fråga faktiskt tänker komma.

I skrivande stund är det fortfarande 44 st, av 95 inbjudna som inte har sagt om de kommer eller inte. Jag måste säga att jag är tveksam till att alla de 44 tänker svara de närmaste två dagarna eftersom de inte har gjort de hittills.

Egentligen borde det väl inte vara så stor grej att inte folk svarar i tid. Men när vi skall göra bordsplaceringar till en hel bunt människor och vi har hundratusen andra saker också att ta itu med som vi inte kan göra eftersom vi måste veta hur många som kommer, så blir det en stressfaktor att vänta på svar.



Nu skall jag laga korvstroganoff och lämna inboxen ifred en timma eller så iallafall. Jag måste sluta obsessa om det hela.

3 kommentarer:

  1. Anonym22:34

    Det är dåligt att inte svara i tid. Så är det bara!

    SvaraRadera
  2. Ja det är riktigt illa att inte svara i tid! Skämmes. Porta alla som inte svarat efter osa-datum.

    SvaraRadera
  3. Anonym19:39

    Håller med, håller med.. Efter det här har jag verkligen sett vilket virke mina vänner är gjorda av! Och det är inte alls konstigt att du glor i inboxen hela tiden ;)

    SvaraRadera