torsdag, juni 22, 2006

Sista vardagen

Idag har jag haft sista vanliga dagen på jobbet innan vi börjar med sommartider. Från och med nästa vecka har vi bara öppet mellan 17 och 18.30 mån-tors, så det känns riktigt bra att kunna vara hemma dagtid med sonen.



Åkte med sonen till stan idag efter jobbet och han somnade i bilen på väg in. När han vaknade var han jättetrött och superarg. Han stod och bokstavligen hoppade jämfota av ilska och vrålade för att han var så arg. Då cyklade en gubbe förbi och röt "Håll käften jävla unge". Fan vad arg jag blev. Jag röt tillbaka "sådär säger man inte till ett barn, gubbjävel". Hade jag inte haft sådan foglossning hade jag fan kickat omkull den jäveln.

Och i det läget gav jag blanka fan i att jag svor inför sonen.



Jag är helt knäckt, och tänker gå raka vägen i säng. Jag har faktiskt redan legat hela kvällen i sängen försjunken i Marian Keyes nya bok. Det kändes som att jag behövde en paus från allt syende. Jag laddar inför brudklänningen.

Tre veckor kvar till bröllopet idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar