söndag, juni 04, 2006

Lite sliten

Shit vad trött jag är.

Satt uppe till tre inatt och sydde på dotterns klänning till bröllopet. De där jävla klänningarna ger mig smått panik. Mest för att jag inte börjat på den viktigaste än: brudklänningen.



Imorgon drar sambon och jag till min gamla hemby i tornedalen för att gå på E:s bröllop på tisdag. Tipsade sambon om att det kanske var en bra idé att han provade sin kostym idag för att se att den verkligen passar. "Joooo, nog passar den!" tyckte han självsäkert. Och sen stod han där i för liten skjorta, och för små byxor. Han har inte riktigt insett att om man tränar styrke flera dagar i veckan och går upp 6 kg i vikt i muskler så behöver man kanske nya kläder också. Imorgon får det bli en snabbis till Dressman i stan för att inhandla ny slips, nya kostymbyxor och ny vit skjorta.



Fast nu måste jag vila ett tag. Mina ögon går snart i kors av trötthet eftersom jag ändå klev upp vid nio imorse och har hunnit sy, rensa rabatter, klippa håret på sambon och laga käk sedan dess.

2 kommentarer:

  1. Anonym00:52

    tänkte bara säga 'hej' efter att ha smygit runt här ett tag. :)

    SvaraRadera
  2. Anonym11:58

    Jag förstår att du känner dig sliten! Dels att sitta uppe så sent, och att då sy desstuom, som man blir rätt trött i kroppen av. Stackars!

    Sänder kramar i morse!

    SvaraRadera