onsdag, augusti 30, 2006

Det doftar gott!

Undrar hur det kommer sig att man som gravid fattar tycke för eller verkligen avskyr vissa lukter som man annars i vanligt ovälsignat tillstånd tolererar utan problem.



Jag har just nu några favoritlukter och de luktar så otroligt gott att jag bara skulle vilja stå där och sniffa hela dagarna.

Topp tre just nu:


1. Badhus.

Alltså lukten av bassäng med klor i. Heeelt underbart.

På sjukgymnastiken där jag går har de bassäng och när man går på parkeringen utanför så doftar det så otroligt gott från ventilationen. Aaaaah.



2. Garage.

Bäst hittills har varit maskinhallen i källaren på Granngården där de hade en enorm mängd trasiga gräsklippare och dylikt som skulle lagas. Där luktade det väldigt gott.



3. Bensinstationer.

Att tanka bilen doftar ljuvligt. Men lukten kanske inte är särskilt nyttig direkt.



Nu skall jag snart iväg på bassängträning för gravida på sjukgymnastiken. Jag längtar efter att känna lukten!

1 kommentar:

  1. Anonym20:39

    Garage luktar alltid gott tycker jag, speciellt min morfars! Ju mer spilld olja och bensin desto bättre! :D

    SvaraRadera