onsdag, augusti 16, 2006

Läkarbesök

Nu har jag varit till doktorn.

Det var lite svårt att beskriva vad jag egentligen ville eftersom jag 1. helst inte äter värktabletter när jag är gravid, 2. helst inte vill bli sjukskriven än iallafall eftersom jag ändå klarar av att jobba än så länge och verkligen vill göra det.

När jag sedan radar upp mina orsaker till besöket: överjävlig foglossning, ischiasvärk i ryggen, kan inte sova på nätterna, sammandragningar, illamående osv osv osv, så undrar jag ju själv också varför jag inte är sjukskriven.

I varje fall så skrev han ut värktabletter så att jag kanske börjar sova bättre på nätterna, och sen ett underlag till sjukskrivning om det nu eskalerar och jag känner att jag inte mår bra av att jobba längre.



Nu har jag kommit tre fjärdedelar in i graviditeten. V.30 nu. Bara en 10-12 veckor kvar då till andra sidan förlossningen.

1 kommentar:

  1. Anonym16:56

    jag undrar också varför du inte är sjukskriven! Jobba hinner du göra sen! :-)

    SvaraRadera