onsdag, augusti 30, 2006

Sovdags

Whoa, klockan är visst efter midnatt redan sedan länge. Jag som brukar ligga och sussa gott vid den här tiden.

Maken är på tjänsteresa lååångt nere i södra delen av landet och jag är själv med barnen. Jag har roat mig med att betala räkningar, slötitta på TV och käka glass.

Jag är annars helt knäckt som vanligt. Vi har svinmycket att göra på jobbet och ligger efter just nu. Det väller in kunder som skall fotas och som skall titta på bilder och telefonen ringer i ett. Det är svårt att hitta tid att hinna göra bort alla bilder som alla dessa kunder faktiskt beställer. Jag önskar att jag bara kunde låsa dörren, lägga av luren och sitta några dagar och bara göra bilder på löpande band. Som tur är så slipper jag det mesta av springandet fram och tillbaka till dörren iallafall med tanke på hur ont jag har.



Nu skall jag försöka sova utan maken i sängen för första gången sedan vi gifte oss. :-(

Det känns tomt och konstigt. Förra natten drömde jag att han tyckte att det skulle vara en bra idé att vi svalde våra vigselringar så att vi visste var vi hade dem hela tiden. Helt sjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar