torsdag, augusti 31, 2006

Gravidträff

Ikväll har jag varit ut och fikat med ett gäng andra gravida här i stan som liksom jag hänger på ett forum för gravida och nyblivna föräldrar. Vi var nio stycken och det var jättetrevligt att träffa alla, även om man inte hann lära känna, eller prata så mycket med varje person eftersom vi var så många. Men vi skall träffas fler gånger så det blir säkert ändring på det.

Själv kom jag sent. Det var visst tidsoptimisten i mig som agerade. Jag fick för mig att jag visst skulle hinna färga håret innan jag åkte dit, som jag hade planerat att göra redan igår egentligen, men inte orkade. Sagt och gjort. När det var 35 minuter kvar tills jag skulle vara i stan så hade jag bara haft färgen i håret i ungefär tio minuter. Typiskt mig.
Dessutom har jag fortfarande inte insett att det tar dubbelt så lång tid för mig att gå med kryckor och allt nu när jag är höggravid, än vad det gjorde för några månader sedan när jag salsade runt som bäst och inte var ett dugg på smällen.




Nu skall jag gå och sova. Maken har äntligen kommit hem från andra änden av landet så jag skall passa på att gå och lägga mig nära och känna att han är hemma igen. Han är superdunderförkyld, så jag hoppas verkligen att han inte smittar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar