tisdag, augusti 15, 2006

Hej lilla Pippilotta Viktoalia Rullgardina!

Ringde MVC idag och fick läkartid imorgon. Jag är så trött på att ha så ont.

Mitt illamående har kommit tillbaka. Jag spyr inte, men jag mår dåligt. Fan också.



Jag är helt slut. Jag orkar inte vara kreativ för fem öre. Jag vill bara sova.



Maken och jag har suttit och kollat i namnboken efter lämpliga namn till bebisen. Hur kommer det sig att killar alltid associerar namn med personer som de inte gillar. "Nej det kan inte bebisen heta, då tänker man ju bara på den och den och den".

Om det blir en tjej så blir det helt klart mycket lättare att hitta ett namn.



Jag märker att jag blir rätt yrkesskadad när det gäller namn på jobbet. Snacka om att man tydligt ser namntrender och vilka namn vi borde undvika för att inte heta likandant som ett helt gäng andra barn i den här staden.

Jag vet inte hur många Noel, William, Oskar, Tindra, Axel, Wilma, Wilmer, Neo osv osv osv jag har träffat. Tråkigt att heta som alla andra.

Sen finns det barn som har så ovanliga namn att det blir nästan too much. Tex: Puma och Chayenne.

Det där med namn är verkligen inte lätt. Och vad man än väljer så är det någon som tycker att det är fult.

4 kommentarer:

  1. Anonym16:32

    Jag tror inte att det är typiskt killar både min man och jag associerar till folk vi känner när vi hör ett namn ;) och visst är det tråkigt om man gillar namnet, men ens parter känner någon riktigt otrevlig med namnet :)

    SvaraRadera
  2. Anonym19:04

    Ja jösses... vilket sjå det var när jag väntade Anna. Innan vi visste att det var en flicka så fanns det inget pojknamn pappan kunde tänka sig för alla jag föreslog förknippades med någon från det förflutna.

    Jag har så vansinnigt svårt för gulligullnamn. Min stora pojke har kommit in i målbrottet nu och det skulle kännas helknepigt att kalla honom för något gullgull i den här åldern. Sen att jag kallar honom för sötnos ofta är något helt annat :)

    SvaraRadera
  3. Anonym23:40

    Ina, om du vill kan du få låna ett av mina favvonamn, jag lär förmodligen aldrig få en dotter efterosm bebisverkstaden har stängt på obestämde framtid här i huset *s*

    FIDELI

    //Milla ;)

    SvaraRadera
  4. Milla: Schyst. Men det är ju min dotters smeknamn. Så det går ju inte. ;-)

    SvaraRadera