onsdag, augusti 30, 2006

Men sossarna för helvete, skärpning!!

Jag är så besviken på Sossarnas valkampanj!

Jag vill verkligen inte att moderaterna kommer till makten och trots att jag egentligen kanske lutar mer åt miljöpartiet i stort, så hade jag bestämt mig för att rösta på sossarna. Nu är ju ändå Sverige på väg åt rätt håll och får moderaterna styra så kommer de ägna de närmaste fyra åren åt att rasera det mesta som vi börjar få ordning på till förmån för mindre fastighetsskatter och annan goja. Då kommer svenska folket att inse att det inte var särskilt bra det här med borgarna ("nya moderaterna. nya, my ass") vid makten och så röstar vi rött igen och så tar det fyra år till innan vi får ordning på skiten.

Iallafall. Jag blir så besviken när jag ser vilken urdålig valkampanj de har.

Alla andra partier har slagkraftiga affischer med diverse vallöften där vi väljare som läser dem kan tänka att "åh, det där verkar bra, precis så tycker jag också", och det behövs nu när folk står och velar och undrar vad de skall rösta på.

Och vad kommer sossarna med då? jo: "Alla ska med".

Jaha.

jaha.

och...

vad då "alla ska med"?

Jag antar och hoppas att de menar i välfärden.

Men det är så otydligt, och verkligen, verkligen inte slagkraftigt alls.

Hur i hela fridens namn har de tänkt vinna valet med en sådan dålig valkampanj. Det är ju som bäddat för förlust.

Damn it.

3 kommentarer:

  1. Anonym10:36

    Jag håller verkligen med dig om att det är en oerhört dålig "slogan" de skaffat sig. "Alla ska med" är väldigt lätt att tolka som att de försöker tvinga en att rösta på dem - vilket får åtminstone mig att slå bakut direkt. ;-) Vad då "ska"? Det bestämmer väl inte ni? <-- Petra reagerar som trotsig treåring

    SvaraRadera
  2. Anonym16:25

    Nu kommer jag visserligen rösta blått, men jag håller med om att sossarna har en kataströfalt dålig kampanj i år. Verkligen. Den som ligger bakom den borde typ få sparken!

    SvaraRadera
  3. Petra: Ja precis så tänker jag också! Vilket verkligen är korkat av sossarna eftersom det sista de borde vilja göra är att "Tvinga" folk att rösta på dem.

    Kattis: rösta blått?! *fräser som en vampyr för vitlök*

    SvaraRadera