måndag, oktober 13, 2008

I-landsproblem

Jag skall ringa min handläggare idag igen.
Jag ringde i fredags men möttes endast av en telefonsvarare och meddelandet att hon bara jobbar deltid och inte kunde nås för tillfället. Jag snackade in efter pipet att hon skulle kontakta mig snarast, men än så länge är telefonen tyst som graven.
Återstår att ringa upp själv. Igen.

Egentligen förstår jag inte varför det är så hiskeligt jobbigt och det tar emot så förbannat. Jag menar, om jag pratar med henne så borde det väl kännas bättre oavsett vad hon säger. Allt måste väl vara bättre än att gå och undra.
Men likförbaskat får jag ångest och frågar mig själv varför allt skall vara så svårt hela tiden.

Och ja. Jag vet att jag inte har det särskilt svårt på en skala om man jämför med över en miljard människor runt om i världen som lever i extrem fattigdom i krigshärjade områden.
Men iallafall. Jag kan väl få gnälla. Dagens i-landsproblem.

Okej. Mindre snack och mer hockey, som Amanda brukar säga.
Var är telefonjäveln?

(Whoa, vilken dramatisk cliffhanger det blev här! Nu måste jag illustrera det hela med lagom melankolisk orginalmusik från en fantastisk serie som jag tycker att ni skall börja titta på.)

3 kommentarer:

  1. Och om du inte fått tag på henne ännu kan jag ju passa på att tala om för dig att FK:s policy är att handläggaren ska informera den försäkrade muntligt (per telefon eller vid besök) innan han/hon skickar iväg en kommunicering om indragning av sjukpenning. Kan ju vara bra att veta när du pratar med henne tänker jag. :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Anonym12:26

    Lustigt. Eller hur man ska se det. Jag är i precis samma situation. Möttes i fredags av ett meddelande om att personen jag söker jobbar deltid. Igår lämnade jag meddelande. Människan har inte ringt upp. Man undrar om vi har samma handläggare eller om det är så här det ser ut överallt :/ Kvinnan gav sig själv dryga två veckor att återkomma till mig, deadline var i fredags. Och hon går inte att få tag i. Ska se om hon är i tjänsteärende nu. Jag vet inte om det är någon tröst att vi är flera.

    SvaraRadera
  3. petra: Tack! Det var verkligen nyttig information.

    Linda: ja, det är för jäkligt oprofessionellt av handläggaren att vara onåbar och inte kontakta de som är i behov av kontakt i tid.

    Undrar om vi har samma.

    SvaraRadera