torsdag, oktober 09, 2008

Låt den rätte komma in

Höstens mest efterlängtade film är äntligen på gång.
Det bådar gott att se att den fått betyget 8.4 på IMDB. (Det har The Shining, Alien, The Pianist, Reservoir Dogs, L.A Confidential och Pans Labyrint också fått. Den är i gott sällskap med andra ord.)


Extra kul för oss blir det att se om Storasyster klarat klippningen och syns som statist någonstans.

Och för er som inte har läst boken så måste jag rekommendera den.
Låt er inte luras/avskräckas av att det är en vampyrhistoria. Den största och viktigaste historien i boken är den om utanförskap. Sällan har jag läst en bok som så starkt sätt lyckas skildra den känslan så gripande och konstruktivt.
Läs, läs, läs!

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om jag vågar se filmen för boken var ju så sjuuukt läskig!

    SvaraRadera
  2. Skräckfilmer skall ju vara läskiga. :-)
    Du får öva på andra filmer hemma först.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:25

    tror du att du kommer gilla låt den rätte komma in borde du kolla in true blood (http://canalplus.se/trublood) riktigt värd

    SvaraRadera
  4. johan: True Blood är riktigt bra. Jag har skrivt om den ett flertal gånger tidigare.

    SvaraRadera