fredag, oktober 24, 2008

Spelnördinna

Jag läser här och där ibland att andra bloggerskor beklagar sig över att deras sambor/män/pojkvänner sitter och krigar vid datorn i tid och otid.

Jag tror att många av dem inte alls har provat och inte fattar grejen. Det skulle nog vara positivt för många av oss tjejer att istället göra likadant och få ut lite aggressioner och gnällighet via data-spel eller tv-spel.
Jag var också negativ vid första intrycket, men jag bestämde mig för att testa innan jag fördömde den syssla som D uppenbarligen tyckte var så kul. Nu är det över tio år sedan jag provade just First Person Shooter-spel för första gången (FPS). Nu spelar jag nästan uteslutande FPS och periodvis ganska mycket.
Jag är verkligen ingen krigsförespråkare i verkliga livet, men i spel gäller andra regler precis som på film.

Just nu spelar jag Call of Duty 4.


Och den här önskar jag mig i julklapp. Halo 3, som jag har suktat efter länge, länge nu.

3 kommentarer:

  1. Ooo ja Halo är bra.
    Vi spelar mycket "ihop" hur töntigt det än låter, istället för att kolla film. E spelar och jag "hjälper till" med problemlösningar och gåtor. Funkar sådar när det är mycket slåss/skjuta, då blir det för trist att 'titta på'. Vi gillar Half Life, Lara Croft och det mesta från Rockstar.

    SvaraRadera
  2. Amanda: Nice! Det brukade vi också göra mycket förut. Sedan vi fick barn blir det oftast att vi spelar var för sig istället.

    Appropå Half Life och problemlösningar, har ni spelat Portal? Det är som ett stort pussel med enbart problemlösningar i Half Life miljö. Gjort av THe Orange Box såklart. Hur kul som helst!
    http://www.youtube.com/watch?v=TluRVBhmf8w

    SvaraRadera
  3. Anonym15:18

    Här hemma är det sambon som spelar CoD och alla andra såna där spel som kommer ut. Säg något han INTE har! *S*
    Tyvärr inte min grej riktigt, men jag har andra spel som jag spelar istället.

    SvaraRadera