torsdag, oktober 09, 2008

Knappast någon favoritdag

Två saker som gör att dagen idag suger.

1. Jag har ont i magen. Känns ungefär på samma sätt som innan jag fick åka in akut sist. Just nu dock inte i den omfattningen att jag tänker åka in. Men jag oroar mig. Och är jävligt störd på att det hela tiden sticker till i sidan av magen med jämna mellanrum. Vad ärehär för skit?

2. Efter drygt två månaders kompakt tystnad från F-kassan och min handläggare, (om man bortser från de två gånger som jag själv har ringt upp och försökt få någon konkret hjälp), får jag nu idag, halvvägs in i oktober månad, ett brev från henne där det bland annat står att:
"...Försäkringskassan bedömer att det är tveksam om din arbetsförmåga är nedsatt i en sådan omfattning att du kan få sjukpenning efter den 30 September 2008."

Så nu skall de visst utreda min rätt till sjukpenning. Halleluja.
Det har inte föresvävat min kära handläggare att kontakta mig innan månaden är slut och kanske berätta för mig hur de har tänkt göra i fortsättningen. Särskilt med tanke på att jag uttryckligen har sagt att jag väldigt gärna vill börja arbetsträna på något lämpligt sätt, så att jag så småningom kan börja jobba igen som vanligt.
Så jäkla dåligt och oproffessionellt agerat.

6 kommentarer:

  1. F-ing idiits.

    Hoppas allt ordnar sig. Kram.

    SvaraRadera
  2. Poo.

    Dubbel-poo.

    SvaraRadera
  3. Din handläggare verkar ju vara riktigt bra på sitt jobb... Idiot...

    SvaraRadera
  4. Din handläggare verkar ju vara riktigt bra på sitt jobb... Idiot...

    SvaraRadera
  5. Din handläggare verkar ju vara riktigt bra på sitt jobb... Idiot...

    SvaraRadera
  6. Anonym20:20

    Håhåjaja... blir man förvånad eller blir man förvånad...?!!??
    FK är bara föööör mycket - de har ju inte koll på nånting längre.

    Lycka till
    Kram
    /Eva

    SvaraRadera