lördag, juni 25, 2005

Det var den midsommaraftonen...

Då var midsommarafton över.



Det har varit en bra dag och vädret har varit riktigt traditionellt. Halvklart med ömsom strålande sol, ömsom störtskur med regn och däremellan har man varit jättevarm och jättekall. Precis som det ska vara på midsommar med andra ord.




Vi började morgonen med frukost utomhus och Lilleman fick prova pappas "supersoaker" som legat i en garderob i några år. Behöver jag säga att han var imponerad och otroligt lycklig över att få spruta vatten på mina växter med jättevattenpistolen som han knappt orkade hålla i.




Vid lunchtid åkte vi till Hägnan och firade lite traditionell midsommar där ett par timmar, och sen åkte vi hem och sambons volleyboll kompisar kom hit. Vi har spelat ett parti kubb och TP och så har vi ätit lite grillat. Väldigt oglamoröst och väldigt lungt och trevligt. Precis som vi ville ha det.




Jag har inte hunnit packa ett skit. Jag hade ju planerat att jag skulle ha packat allt färdigt innan midsommar, men det enda jag har hunnit göra är att tvätta kläder och skriva packlista. Alltid ute i sista sekunden som vanligt. Nu blir jag tvungen att packa imorgon innan vi åker till stugan. Det är så typiskt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar