onsdag, juni 08, 2005

Intyg och idiotförare

Har suttit hela morgonen och försökt få tag på rätt människor på olika ställen.

Måste skicka in en anmälan till A-kassan nu när jag bara är halvtidssjukskriven (wohooo!), och som vanligt vill de ha en miljard olika papper vilket alltid resulterar i att man inte får sina pengar i tid. Har därför försökt ringa runt och höra mig för exakt vad de vill ha. Så det inte blir som vanligt, att man skickat in alla tänkbara papper bara för att ett par dagar efter att man tror att allt skall vara klart mötas av ett kuvert med innehåll "vi behöver blalblabla bla bla intyg från dig". Så nu försöker jag mig på lite damage control.



När jag ändå var i farten passade jag på att ringa kommunen om blomlådor till vår gata. Jag blir helt vansinnig på alla idiotförare som kör som att det brinner baken ända fram till de två ynka blomlådor som står här (en bra bit efter vår infart såklart), och som direkt de passerat dem gasar järnet för att hinna komma upp i 50 innan vägen tar slut. Det är helt sjukt! Jag blir så jävla förbannad! men jag är inte en mamma som står och är arg bara. Senast en bil körde fort som fan så ställde jag mig framför honom och stoppade biljäveln och lät honom veta hut. Han bad verkligen om ursäkt och hade tydligen inte alls tänkt sig för bara.. Men hur kan man INTE göra det när det står blomlådor och "AKTA BARN" skylt vid infarten. Vissa föds tydligen utan större kapacitet att använda sina hjärnceller. Hursomhelst så kan jag inte stå och stoppa och skälla på varenda bil som kör förbi vårt lilla radhus så nu börjar "Operation sätta ut så många blomlådor att bilarna måste snigla fram i slalom".

Wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar