tisdag, juni 21, 2005

Maskrosor och bantning

Regntung dag. Har nästan ingen energi alls känns det som. Mina biljetter till Göteborg kom med posten idag. Det känns fortfarande overkligt att jag åker på lördag. Jag ser fram emot natten på tåget ensam. Jag har min bok, min mp3 spelare och så tänker jag gå på bio. Har inte sett film på bio på jättelänge så jag blir nog glad oavsett vad de visar.



Jag måste skaffa mig en maskrosuppdragare. Min gräsmatta är invarderad av maskrosor. Jag blir tokig. Har gått på knä och dragit upp dem, men det tar aldrig slut. Det är så irriterande för när man klipper gräsmattan så viker sig bara maskrosorna och så nästa dag så står de där och är jättefula och långa i den annars så välansade mattan.



T har börjat med en low carb diet och har gått ner 3.3 kg på 11 dagar. Jag blir så avundsjuk. Jag vill också gå ner. Men jag är tveksam till om jag skulle stå ut utan potatis, bröd, pasta och annat livsviktigt. Jag var på gymmet idag igen och tränade och det känns jättebra. Om jag bara ville bli lite smalare också. Är så avundsjuk på Linda Skugge som snackar om sina acne 27. Om jag kunde få på mig jeans med 32 i waist skulle jag vara skitglad!! Varför är alla andra så smala och snygga för. Är det bara jag som har problem med den här degen på magen efter två graviditeter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar