tisdag, juni 07, 2005

Stressad

Shit vad jag är stressad! I övermorgon kommer Mickey hit från USA och jag har lite "tänkomhonintetyckerommig"-ångest.
Huset ser ut som ett bombnedslag fortfarande (jo det är sant!). Jag har ont i ryggen och börjar få panik över hur jag ska hinna städa. Jag önskar jag hade en extra vecka. Mest av allt oroar jag mig över hur jag ska hinna med all mat... ska både göra smörgåstårta och vanlig tårta till fredag, och en massa mat och dessert till lördag. Dessutom är det skolavslutning på torsdagkväll. gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!!!!!!!!


Hur gör alla andra för att få det att gå ihop?




Lillleman hade en av sina beryktade fits idag igen. Följande händer då:


1. vi kommer hem från dagis.

2. Lilleman är trött trött trött och hur man än försöker hålla honom vaken går det inte. Han gnäller, gnäller, gnäller och..

3. Lilleman somnar där han befinner sig för tillfället (Hallgolvet, trallen, soffan, carporten..you name it).

4. Lilleman vaknar och skriiiiker!

5. Lilleman slutar inte skrika utan är ARG och försöker beorda mig att göra olika saker vilket jag givetvis inte gör eftersom jag inte tänker låta en treåring kontrollera mig. (Om han fick bestämma så skulle han säga när jag får och inte får kissa tex).

Så är nästan varje dag nu efter dagis. Jag blir så trött! (och får ont i öronen).



Nu ska jag skriva lista på vad jag ska handla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar