onsdag, juni 22, 2005

Shoppingrunda

Har varit på shoppingrunda idag. Insåg att jag inte hade några som helst lämpliga kläder att ha på sig på minnesstunden på söndag. Ljusa stilrena kläder är ju inte riktigt min grej om man säger så.
Alltså tog jag med mig Lilleman och åkte på stan. Hittade efter mycket letande en kjol som jag kan tänka mig att ha på mig. Vit med stora gröna blommor, och sen en vit t-shirt eller top att ha till den. Det blir nog okej.


Att prova kläder med en treåring däremot kan vara nog så spännande. För det mesta gick det riktigt bra, om jag bortser från gångerna då han ryckte upp dörren till provhytten när jag stod där i bara BH och trosor. hrm.. Sista svängen i provhytten när jag var på H&M så sa han helt plötsligt att "nu går jag ut härifrån". Då stod jag i bara underkläderna och försökte säga åt honom att stanna utanför. Men som den treåring han är lyssnade han givetvis inte på mig utan gick iväg ut i butiken. Jag skyndade på med kläderna och när jag kom ut i butiken så såg jag honom inte först. Jag ropade på honom och efter en liten stund hörde jag honom gråta längre bort i butiken. Då hade han gått iväg och sedan inte hittat tillbaka och blivit jätteförtvivlad. Så hemskt. Mitt mammahjärta höll på att brista. Jag fick sådan ångest efteråt också. Han var visserligen inte ute i butiken länge själv, eftersom jag drog på mig kläderna direkt.. men ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar