lördag, juni 04, 2005

Sommar och shopping

Första dagen ute i bara shorts och t-shirt! Jag har jobbat ute på gården hela dagen. Klippt gräs, krattat, rensat rabatter. Ryggen är helt slut nu. Men det är det värt när jag har fått vara ute och slippa tänka på något annat än min trädgård.



Lilleman har övat mer på att cykla. Vi köpte inlinesskydd till honom så att han förutom hjälm även har på sig knäskydd, armbågsskydd och handskar. Minimerar risken för fall med otrevlig utgång.



Jag har ångest över vad jag ska ha för kläder på födelsedagen! Jag köpte ju modigt en klänning två storlekar för liten för ett par månader sedan med ambitionen att motionera mig i den. Motioneringen har jag visserligen kommit igång med ordentligt, men klänningjäveln sitter som korvskinn fortfarande. Jag överväger att ha den på mig ändå "skylla mig själv". Eller också, (vilket är det mest troliga alternativet) att jag behöver köpa något annat att ha på mig. Det svåra i situationen är att inget sitter snyggt när man har kroppsformen av en flodhäst, (nä, nä, men det KÄNNS så), så utbudet är minst sagt kraftigt reducerat nu än om jag hade varit två storlekar mindre. Gud vad jag längtar tillbaka till tiden då storlek 36-38 satt perfekt. Det är inte alls kul nu. Inte ett DUGG roligt att shoppa kläder. *snyft*. Det finns väl en anledning att varje gång jag går ut för en shoppingrunda åt mig själv istället kommer hem med snygga kläder till D, och barnen. hmmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar