onsdag, juni 29, 2005

Reseresumé

Hemma igen. Det känns fortfarande overkligt att jag har varit i Göteborg i tre dagar.

Jag tog tåget ner på lördag kväll och förutom att tåget var över fyra timmar försenat iväg så var själva tågresan underbar. Tjugo timmar ensam bara för mig själv. Bara jag, min bok och min mp3 spelare. Det hade inte kunnat bli bättre.




I Göteborg hade vi sedan minnesstund för alla tsunamins offer. Vi tände 543 ljus runt fontänen och det var otroligt vackert. Det var en helt perfekt dag. Strålande sol från en klarblå himmel, det var varmt och med ljusen, vattnet i fontänen och de palmer som trädgårdsföreningen hade planterat för tillfället så kändes det nästan som i Thailand. Det hade inte kunnat bli en bättre dag. Det var vackert, sorgligt och samtidigt så viktigt för så många. Jag är så glad att jag fick möjlighet att vara med och ordna stunden för de anhöriga.




På måndag umgicks jag med Mickey under dagen, käkade sushi, fikade och pratade om Tsunami Souls framtid. Sen träffade vi Ann med barnen och åkte och tittade på minneslokalen för diskoteksbranden. Så sorgligt!



Jag och Mickey åkte därefter vidare till Liseberg där vi träffade Kalle och åkte slut på varsitt åkhäfte. Jag testade den nya berg och dalbanan "Kanonen". Det var åka av det!! Vansinnigt kul såklart.
Kalle tog med oss till Heaven 23 på Hotell Gothia efteråt och det var verkligen ett perfekt avslut på dagen att sitta med en drink högst uppe på 23 våningen och se solen gå ner.




Tisdag var en dag i shoppingens tecken. Jag handlade kläder till både Felix och mig. Hittade äntligen en munkjacka som jag har velat ha i evigheter. Jag hade ren tur eftersom det var rea på Carlings och jag hittade den perfekta Red Label munkjackan i rätt storlek. Helt Lovely!!




Ungarna blev överlyckliga när jag kom hem med en hel resväska full av godis som Mickey tagit med från USA. Det var helt sjukt tungt att bära hem. Men det var det värt!




Nu ska vi packa och åka ut till stugan. Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar