onsdag, juni 22, 2005

Midsommar

Varför måste midsommar alltid vara så laddat med förväntningar?

Personligen skulle jag helst sitta ute i stugan på ön och bara vara. Bada vedbastu, grilla lite okomplicerad mat och förhoppningsvis vara i solen. Det alternativet är dock inget alternativ så därför ska vi vara hemma istället. Otroligt skönt att vara nykter, med barnet sovande i sin egen säng och utan att bekymra sig för att inte orka upp morgonen efter.

Men dessa jäkla förväntningar... det blir aldrig som man tänkt sig. Så jag håller mig hemma där det blir så lugnt som möjligt. På midsommardagen tar jag nattåget ner till Göteborg och det enda som egentligen betyder något är att jag verkligen orkar vara med mina killar innan jag åker. Det får bli en midsommar på midsommardagen istället innan tåget går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar