måndag, juni 13, 2005

Väntan

Sitter som på nålar. Väntar på att telefonen ska ringa eller att det ska droppa in ett mail närsomehelst. M har åkt in på förlossningen och jag bara väntar på nyheter om att bebisen har kommit. Undrar hur det går?????.....



Det har annars varit hektiska dagar här. Fick en helt underbar födelsedag. Sambon har verkligen ansträngt sig och hittat på saker till mig som jag verkligen tycker om. Jag älskar honom så otroligt mycket!


Han hade fixat en överraskning på lördag till mig. Vi åkte iväg med bilen klockan nio på morgonen och jag hade ögonbindel hela vägen. Slutdestinationen var Sylvias Islandshästar där vi fick ta en 1.5 timmes ridtur på Islandshästar i skog och mark. Det var helt underbart!!! Även Sambon sa efteråt att han gärna ville göra det igen för att det var så kul, och han som har varit så avigt inställd mot hästar. Det var verkligen en helt perfekt present. Efteråt fikade vi i hästhagen medan hästarna gick omkring oss och betade i solen.




Vi hade grillfest på kvällen och hade huset fullt med folk.

Menyn för kvällen:


Hel fläskkarré i Hoisinsås (supergod, recept från Buffé)

Marinerad grillad kycklingfilé på spett

Grillad Scampi på spett

Grillade grönsaker och haloumiost

Färskpotatissallad

Chopska sallad

Rostade rotsaker i ugn

Tzatziki

Vitlöksdressing

Limeyoghurt



Sedan rabarberpaj med vaniljsås och saffranglass med hallonsås.



Igår var vi ut till ön med Mickey och bastade riktig vedbastu och doppade oss i det tolvgradiga havet. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar