söndag, januari 28, 2007

Bättre idag

Magsjukan verkar ha passerat utan att vi andra har drabbats *peppar peppar*.

Storebror kräktes under eftermiddagen och kvällen igår, men har idag varit pigg som en lärka igen och med god aptit. Än så länge mår både jag och maken bra, och vi börjar undra om det inte trots allt var något som han åt hos farmor. Han åt tydligen smörgåstårta med både räkor och lax när han var där. Vi hoppas att det bara var en dålig räka eller något annat som vi andra slipper oroa oss för.


Det har varit kallt som fan idag igen och jag har inte varit utanför dörren överhuvudtaget. Jag har slasat omkring i pyjamas till eftermiddagen, badat, lagat rejäl husmanskost till middag och sorterat räkningar i flera timmar. Berget med papper på övervåningen har iallafall börjat få en viss struktur nu, men det återstår åtskilliga timmars jobb innan det är städat och fint. Men skam den som ger sig. Innan nästa helg skall jag ha det färdigt.


I helgen har det förresten hänt trevliga saker också. P och L har fått en liten kille! Jag har ännu inte hört hur det har gått, mer än vad resultatet blev, men jag erkänner att jag är vansinnigt nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar