tisdag, januari 09, 2007

"Du måste komma, Mamma"

Lillebror är trött och hungrig. Han tjorvar vid bröstet och efter mycket om och men lyckas jag få honom att börja äta och lugna ner sig.

Då hör jag en röst ropa på mig (Jag är ensam med barnen)


Storebror: Mamma, jag är klar, kom och torka!

Jag: Du får vänta lite, jag ammar.

Storebror: Men du MÅSTE komma! Skall jag bara sitta här eller ?

Jag: Men Lillebror har precis börjat äta, du kan väl vänta en liten stund.

Storebror: Men jag kan inte vänta. Kom nu!

Jag: Men Lillebror äter. Vad tycker du att jag skall göra då?

Storebror: Men lägg honom i vaggan.



En stund senare, Lillebror skriker i vaggan och jag är på toa för att torka Storebror.

Storebror: Lillebror är ledsen.

Jag: Ja, jag sa ju att han höll på att äta, han är hungrig.

Storebror: Men vad gjorde du? Drog du bara ut bröstet ur munnen på honom?!? Så kan man ju inte göra, Mamma!!

Jag: *suckar djupt*

3 kommentarer:

  1. Anonym21:29

    Hahhahahahah, jag skrattar högt. Var tvungen att läsa det för smabon oxå. Vilken rolig. Känner igen det där.
    Du skrev tidigare att du inte hade så mkt intressnt att skriva om men jag tycker din blogg är super.
    Du skulle bara våga att SLUTA blogga ; )

    Kramar Cia

    SvaraRadera
  2. Anonym07:40

    Alltså det där var riktigt bra!!! Bästa morgonläsningen :o))

    Han är allt för kul eran Felix

    SvaraRadera
  3. Anonym10:00

    läser ibland -finner det mkt underhållande!
    trevlig helg!
    mvh anna

    SvaraRadera