onsdag, januari 03, 2007

På rätt sida av dygnet

Klockan är 06:26 och jag har faktiskt nyss klivit upp med lillebror, inte vakat hela natten och är på väg i säng som tidigare vid den här tiden på dygnet.

Han har börjat vara vaken mer på dagarna och igår efter att vi kommit hem från en redig paltmiddag hos Gammelfarmor så somnade han före åtta på kvällen i sin gunga. Då lade jag mig i soffan för att passa på att sova en stund eftersom jag bara fick ett par timmars sömn natten innan och var så fruktansvärt slutkörd. Han vaknade strax före nio, och då kom maken med honom till mig i soffan så att jag kunde amma och där somnade vi tydligen båda två. Vi har sovit hela natten i soffan och varvat sömn med amning ända tills klockan blev 05.20 för då ville han inte sova längre så då klev vi upp.

Tänk om det går att vända dygnet rätt nu. Det vore nästan för bra för att vara sant.



Idag har vi planerat att åka till IKEA i Haparanda och shoppa upp presentkortet vi fick i julklapp av min pappa, och kolla efter garderober till gästrummet som vi fick i julklapp av svärfar. IKEA... det känns nästan helt overkligt att det finns inom räckhåll nu. Bara 1.5 timmes bilfärd dit. Wohooo!

Synd att jag är så jäkla pank i övrigt.

1 kommentar:

  1. Anonym08:35

    Åh vad skönt att lillkillen börjat sova bättre - det gör under!

    SvaraRadera