tisdag, januari 30, 2007

Träningsbyxor: Check!

Jag har nu införskaffat mig ett par träningsbyxor.

Billigste möjliga från H&M. Helsvarta givetvis (man ser visst smalare ut i svart) och mjuka.

Det är synd att inte byxorna har någon sorts inbyggd livgördel. Jag vill bara täcka för ögonen när jag ser mig själv i spegeln från sidan. Jag är förvånansvärt lik Michelingubben, med däck efter däck staplat ovanpå varandra.

Jag har iallafall bestämt mig för att börja träna på Inpuls. Eller rättare sagt, jag har bestämt mig för att åtminstone prova träna och se hur det känns. Jag måste bara ta mod till mig och våga kliva in där bland alla vältränade, slimmade, snygga människor. Just nu finns det risk att jag förstör ställets image om jag visar mig där utan en lämplig gördel under brallorna. (Vad nu det egentligen skall hjälpa eftersom en sådan bara pressar problemet ovanför eller nedanför och så väller fläsket ut där istället). Men jag får ta risken. Jag får försöka se saken positivt; att jag kommer dit som en självförtroendets räddande ängel, som sprider äkta glädje åt de smala människorna som ändå tror att de är fläskiga. Brevid mig kommer de att se ut som Nicole Richie hela bunten. En god gärning om något.

2 kommentarer:

  1. Anonym23:58

    JAG tränar på Inpuls (gravid, v27+några extrakilon som inte alls har att göra med att jag äter chips för två. Eller tre.) och har aldriiig varit värltränad sen jag började (jag tränar självklart hemskt regelbundet och äter jättenyttigt) och jag kan säga att jag är långt ifrån den mest oslimmade personen där. Häromdagen såg jag Tant Agda 59 där och hon var nog där för kanske 3e gången. Inpuls är inte längre det trendiga ställe där folk var tvungna att gymma på ett annat ställe FÖRST för att våga sig dig. Så go girl och lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Anonym05:26

    JAG tränar också på Inpuls och trivs jättebra. Är inte heller superslimmad eller klädd i senaste modet. Det behövs inte. Där finns alla sorters människor. Jag har blivit av med 35 kg innanför de väggarna och det finns plats för dig också att göra av med extra kilon.

    SvaraRadera