fredag, januari 05, 2007

Fattigare men ändå rikare

Phew. IKEA tog musten ur mig. Ändå hann jag bara vara där i drygt två timmar. Två timmar är alldeles för kort tid för en IKEAholic som jag, men vi försökte tänka på besöket som en rekognoseringsrunda. Vi hade ju ändå inte plats i bilen för att ta hem allt som vi egentligen behövde köpa.
Trots att vi knappt hann in genom dörrarna innan de stängde och vi var tvungna att gå ut, så hann vi ändå handla för alldeles för mycket pengar. IKEA har en förmåga på att rensa ur minsta lilla sparkapital ur plånboken. "Kolla, handdukar för 5 spänn, det behöver vi, ta en hel bunt", "Wow, dokumensamlare, två stycken för 3 spänn, ta en hel bunt" och liknande kommentarer gjorde att pengarna snabbt rullade iväg trots att allt var så billigt. Såklart. Så är det ju att gå på IKEA. Man får helt enkelt räkna med att vara fattig när man går ut genom kassorna. Men å andra sidan så är man ju såå mycket rikare på... handdukar, dokumentsamlare, billiga glas, ny toamatta, kastruller, en byrå osv osv osv osv.




Min pappa dök också upp på IKEA. Han var med och byggde varuhuset och han hade inte kunnat vara mer stolt. Det är nästan så att vi började misstänka att han heter Kamprad i mellannamn numera.



Igår var vi till svägerskan och hälsade på eftersom hon fyllde år.

Hon bjöd på smörgåstårta och det var alldeles för gott för att jag skulle kunna motstå att äta alldeles för mycket. Inte för att jag har börjat med något "nytt smalt liv" ännu, men jag börjar känna mer och mer att det snart är dags att ta tag i tyglarna igen och lägga på piskan. De andra tjejerna som var gravida samtidigt som mig har startat en pepptråd och jag blir verkligen peppad av att höra hur de andra promenerar och äter nyttigt och är allmänt duktiga. Jag skall också skärpa mig och börja vara nyttig..are iallafall. Man måste ju börja någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar