söndag, januari 14, 2007

Läkarbesök

I förrgår gick jag med Lillebror till BVC för tvåmånaderskontroll av farbror doktorn.

Det är tur att jag känner mig som en hyfsat luttrad trebarnsmorsa vid det här laget för det var inte enbart goda nyheter och den där "OK" stämpel på rumpan på bebisen får vänta ett tag till. I det stora hela var det väl bra, han går upp bra i vikt (liten tjockis) och är frisk i övrigt förutom att doktorn nu igen hör blåsljud på min bebis hjärta (vibrationer eller ett litet hål i nedre delen av hjärtat), så vi måste på hjärtultraljud på torsdag på sjukhuset. Förutom hjärtat så kunde doktorn fortfarande inte hitta den vänstra testikeln i Lillebrors pung, så även det måste kollas med ultraljud framöver, och om inte det går till sig själv, så blir det operation när han är lite äldre.

Det där med hjärtat oroar mig litegrann, men jag tänker ändå logiskt och ser att han faktiskt mår bra och inte verkar ha några som helst men (vilket vi vid det här laget efter veckor av kolik borde ha märkt) av det. Så jag tar det lugnt och väntar och ser. Förmodligen är det ingen fara alls.

3 kommentarer:

  1. Shit vad du är cool som tar det så coolt! Jag skulle bli hysteriskt och kräva ultraljud på momangen! Men som du skriver så är du ju erfaren, själv är man bara en hysterisk novis.

    SvaraRadera
  2. Anonym20:07

    Hade inte Felix oxå blåsljud på hjärtat?

    SvaraRadera
  3. Milla: Jo det hade han, och det är väl därför jag inte går i taket av oro nu eftersom jag ser att det inte påverkar honom speciellt mycket.

    SvaraRadera