söndag, januari 21, 2007

Kalas crashers

Jag älskar verkligen mina barn otroligt mycket, men det är inte utan att man önskar att man hade lämnat de hemma med barnvakt när man är på kalas på kvällen hos andra vuxna som inte har barn. Med lite socker i kroppen så studsar Storebror längs väggarna och jag blir stressad över att han är så speedad och inte kan lugna ner sig. Lillebror i sin tur hade nog lite ont i magen för han har skrikit och hojtat och maken och jag har fått ha honom i tiominuterspass för att orka jonglera med honom så han är nöjd. Det blev en hel del: "Här, ta honom, mina armar är helt slut". Värsta gympasset. Storasyster var ängeln själv. Hon satt vid bordet med alla vuxna med öron stora som kastruller för att verkligen inte missa något intressant som kanske inte var ämnat för hennes öron.


Nästa gång fixar jag barnvakt. Då får bara lillebror följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar