lördag, januari 27, 2007

Nya vindar

Jag skall börja träna.

Enligt min sjukgymnast så är i stort sett Salsa och Pilates de två träningsformerna som min kropp tål för tillfället, och i väntan på att salsakurserna skall komma igång igen så tänker jag testa pilates här i stan. De har tydligen mamma-barn pilates där man kan ha med sig sin bebis, och det passar ju minst sagt utmärkt.

Jag har insett att jag verkligen måste komma igång och träna om vågen skall börja peka neråt igen. Jag har absolut inte tillräckligt med karaktär för att klara av viktminskning med att enbart ändra på mina kostvanor. Särskilt när jag bara går här hemma och rotar i kylen stup i kvarten. Om jag däremot börjar träna, och gillar det, så kommer karaktären att äta rätt lite på köpet.



Igårkväll lyckades maken och jag se en hel film utan avbrott här hemma! Storebror sov som sagt hos farmor och Lillebror somnade för natten redan före sju. Vi såg "V för Vendetta" och käkade Sias Cookie glass med varm punchsås. Det var vansinnigt gott. Och värt varenda extra kalori. Sådeså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar