onsdag, januari 17, 2007

Fräcka pensionärer

Idag var ingen bra dag.

Först klämde jag fingret i barnvagnen när jag skulle fälla ihop den när jag och dottern skulle åka till stan. Jag fastnade med fingret och fick lite lätt panik innan jag lyckades vicka på vagnen åt rätt håll så att spärren lossnade och jag fick lös mitt stackars lilla pekfinger som satt fast stenhårt. Det gjorde jävligt ont.

Jag hann dessutom aldrig äta lunch innan vi åkte så jag var på lagom jävligt humör hela eftermiddagen och det blev inte bättre av att det var en enorm kö på Clas Ohlsson när jag var in för att köpa en grensladd och de bara hade en kassa öppen. Lillebror låg i barnvagnen och sög frenetiskt på tutten eftersom han var hungrig och jag körde fram och tillbaka med vagnen i kön för att hålla honom tyst. När jag efter en stund såg att killen i kassan ringde efter hjälp till den andra kassan så gick jag och ställde mig med vagnen i kassan närmast och hoppades på det bästa att det var just den kassan de skulle öppna. Jajjamensan, det var det, men när den andra killen kom och satte sig där så smet en gammal (typ närmare 80 årig) gumma in framför mig där jag stod med vagnen. Hur fräckt som helst!! Jag blev skitsur och skällde ut henne. Eller rättare sagt, först sa jag till rätt så trevligt "ursäkta, men det är kö här", men när hon bara vände sig om och sen fortsatte att stå där blev jag nog rent av otrevlig och skällde på henne. Tillslut såg hon lite rädd ut och hennes man också. Jag var på så jävla dåligt humör och tyckte det var riktigt dålig stil av dem. Man kan väl inte bara tränga sig före för att man är gammal. Jag som hade en missnöjd bebis i vagnen hade garanterat mer bråttomt än de.


Hursomhelst så flyttade de inte på sig. Och jag kände mig som stans största bitch som skällde ut och höll på att skrämma ihjäl två stackars pensionärer. Visserligen fräcka sådana, men ändå.

Så nu har jag lite ångest. Det blev nog lite minuspoäng på karman där för min del.

3 kommentarer:

  1. Tvärtemot! Jag tror bestämt att man får dubbelpoäng när man skäller ut otrevliga gubbar och kärringar, för de är bannemig helt otroliga. Ingen medmänsklighet alls.

    SvaraRadera
  2. Håller med Eline! De tror de har förtur till allt bara för att de är gamla. Efter mina duster med pensionärer som ska tala om för mig hur jag ska hantera mitt barn är taggarna utåt.

    Stackars fingret, lät inget vidare.

    SvaraRadera
  3. Ja du, pensionärer tror att de får göra precis som de vill. Har haft många duster med såna när jag jobbade i en stor ICA-butik förut...
    De som har all tid i världen skulle alltid gå (tränga sig) före, kunde gnälla om det var en person före dem i kön i delikatessdisken osv osv. *suckar*

    Hoppas fingret repar sig!
    Kram

    SvaraRadera