söndag, februari 25, 2007

Amma hela natten lång

Varje morgon klagar jag till maken över hur trött jag är.


Igår lämnade jag över yngsta sonen till honom strax före sju igen och frågade om han kunde ta över.



"När skall jag få sovmorgon då?" undrade maken.


Igårkväll bestämde jag mig för att skriva upp varje gång jag ammar under natten, för jag har faktiskt ingen koll på hur ofta det är, mer än att jag är aptrött varje morgon.


Så här såg natten ut:


Lillebror somnade kl: 19.10.


Vaknade sedan för att äta kl...

19.55

23.00

00.10

01.30

02.04

03.22

04.17

05.29

06.24 var det dags att kliva upp.


Med andra ord har jag inte sovit mer än drygt en timma i sträck i bästa fall innan det var dags att vakna till och amma igen.


Så till svar på makens fråga igår morse borde jag väl idag svara: "När du tar lillebror en hel natt och jag får sova i ett sträck tills han vaknar och vill kliva upp".

5 kommentarer:

  1. Jag tycker du bara ska ge han listan, inga ord behövs där tycker jag... *ler*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh jag känner SÅ med dig! Har varit uppe med feberyrande ungar i över en vecka och då var dte "bara" 2-3 ggr per natt.Är fortfarande helt slut. Och jag blir en bitter elak människa när jag inte får sova.

    SvaraRadera
  3. Läs Solve your child's sleep problems av Richard Ferber, 151 kr inkl frakt på adlibris. Jag tycker den är väldigt vettig - står bra saker om sömn från spädbarn upp till tonår. Både fakta, forskning o behandling. Även om barn m nattskräck, sömngång mm mm

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där att amma all night long. Jobbigt! Jag slutade nattamma för en vecka sedan och det funkar kanon! Men vissa nätter är här fortfarande struliga. Hoppas du får vila ut och mannen tar hela natten! :)

    SvaraRadera
  5. Anonym21:54

    Jobbigt värre...
    Har styrt upp Valters sov och mattider över hela dygnet med hjälp av Anna Wahlgrens filosofi, funkar skitbra! Kan verkligen rekommenderas:)Men bara för att en sak funkar på ett barn innebär det ju inte att det funkar på alla:) Kämpa på, heja heja!

    Kram

    SvaraRadera