fredag, februari 23, 2007

Kallt

Hinner knappt blogga.

Gör barbapappafigurer i marsipan.

Ute är det kallt, kallt. -21 grader när vi tog oss till dagis för att inte missa den fina vinterutställningen och den tjusiga djävulsrockan som storebror hade frusit in i is.

Kallt, kallt var det och vi stod inte ut mer än 15 minuter. Mitt hjärta ville bara brista när jag såg det pyttelilla molnet från min bebis mun när han andades den där kalla luften. Jag blev alldeles nojig över kylan och klämde in honom innanför dunjackan precis som han var förut innan han föddes. Men den här gången hade han huvudet utanför och kunde se den kalla världen.

Fort åkte vi hem och storebror blev ledsen och bråkig för att vi stannade så kort stund.

Hemma fick maken årets äckligaste upplevelse a'la jackass och jag skrattade så tårarna rann och jag nästan kissade på mig.

Sensmoral: Drick aldrig ur använda glas som varit i närheten av hostig och slemmig fru.

Stackars min man. Om han inte hade fått baciller av mig innan så fick han det idag. Med råge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar