torsdag, februari 01, 2007

Noll kondis

...har jag, insåg jag idag.

Jag tog mig till Inpuls och till pilatesklassen för mammor och barn. Jag åkte hemifrån i god tid för att slippa stressa in när det var första gången där och allt. Men givetvis var bussen full med vagnar när den kom så jag fick inte åka med utan blev tvungen att vänta på nästa. Jag tog mig dit och det var precis på håret att jag hann. De väntade till och med in mig eftersom de visste att jag skulle komma och att det var min första gång. De var så trevliga och hjälpsamma!

Passet började med ca 20 minuters step-up, och fy tusan vad jobbigt det var! Jag har ju absolut inget flås alls. Men det gick hyfsat ändå. Nu känns det definitivt i hela kroppen iallafall att jag har tränat. Jag gissar att jag kommer att ha grym träningsvärk i magen och rumpan imorgon. Men då skall jag bara mysa och känna mig stolt!

För Lillebror blev det ett rejält pass i intryck också. Han låg och tittade med stora ögon när vi steppade fram och tillbaka på step-brädan. Under pilatespasset hade han hunnit bli lite less, men det gick bra ändå. Efteråt sov han i tre timmar! Hemma sover han oftast bara 40 minuter som mest i sträck.

Så vi skall helt klart göra om det nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar